"Για όνομα του Χριστού! Μη μας αφήσετε!

Έχουμε μωρά μαζί μας, έχουμε γέροντες...κορίτσια...

Είστε υπεύθυνοι!

Μας προδώσανε! Μας ξεπουλήσανε! Πανάθεμα τους!

Ναύαρχε τι κάνεις; Ναύαρχε σώσε μας!

Φωτιά! Φωτιά!

"Ιt is the conviction of the International Association of Genocide Scholars that the Ottoman campaign against Christian minorities of the Empire between 1914 and 1923 constituted a genocide against Armenians, Assyrians, and Pontian and Anatolian Greeks."
IAGS

19 ΜΑΙΟΥ. ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΤΟΝ ΠΟΝΤΟ.

19 ΜΑΙΟΥ. ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΤΟΝ ΠΟΝΤΟ.
Η γενοκτονία των Ποντίων δεν υπόκειται σε ιστορική και πολιτική διαπραγμάτευση. Έχει αναγνωρισθεί κι αποτελεί μια ιστορική πραγματικότητα. Δεν χαρίζουμε σε κανέναν το Αίμα Τους. Δεν ξεχνάμε.


Αναφορά του Ralph F. Chesbrough της αποστολής King-Crane για την κατάσταση στην Τραπεζούντα το 1919.

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ ΤΟ 1919.
Για όσους σοβαρά θέλουν να μελετήσουν το τι τα διεθνή αρχεία προσφέρουν για την σύγχρονη ιστορία του Ευξείνου Πόντου. Πρόκειται για την αναφορά του Ralph F. Chesbrough (vice consul στο Λίβανο) της αποστολής King-Crane για την κατάσταση στην Τραπεζούντα το 1919. Συντάχθηκε στην  Κωνσταντινούπολη στις 5 Αυγούστου του 1919, σε 13 σελίδες στην Αγγλική γλώσσα.
 Παρουσίαση στο Thalassa Karadeniz αποκλειστικά για μελέτη και εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Report by Ralph F. Chesbrough concerning the situation in Trebizond, 5 August 1919
Henry Churchill King Papers, 1873-1934
King-Crane Commission: Reports and correspondence, 1918-19
Oberlin College Archives






Το υπόμνημα της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο (19-8-2014)

ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
Λ.ΝΙΚΗΣ 1, ΤΚ:54624, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ:2310 227-822 FAX:2310 227-213
e-mail:info@poe.org.gr
                                               www.poe.org.gr
         
 Θεσσαλονίκη,19-8-2014
          Αρ.Πρ.:6930
Προς: Αξιότιμο Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Χαράλαμπο Αθανασίου
Κοινοποίηση προς:                                                  
  • κ. Πρωθυπουργό
  • Βουλή των Ελλήνων,
  • Αρχηγούς Κομμάτων,
  • Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου,
  • ΜΜΕ,
  • Τα 431 Σωματεία Μέλη Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος 

Υπόμνημα
          Σε συνέχεια του από 24 Νοεμβρίου 2013 Ψηφίσματος της Γενικής Συνελεύσεως της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, του από 28 Νοεμβρίου 2013, με αριθμό πρωτοκόλλου 8, Δελτίου τύπου της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Ποντίων Ελλήνων, του από 2 Δεκεμβρίου 2013 με αριθμό πρωτοκόλλου 6386 υπομνήματος μας, του από 15 Απριλίου 2014, με αριθμό πρωτοκόλλου 24, Δελτίου τύπου της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Ποντίων Ελλήνων, του από 30 Απριλίου 2014, με αριθμό πρωτοκόλλου 6694, Υπομνήματος μας και δεδομένου του γεγονότος ότι η Βουλή των Ελλήνων με το ομόφωνο ψήφισμα, της 24ης Φεβρουαρίου1994, ανακήρυξε την 19η Μαΐου ως «Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο», η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος για μία ακόμη φορά διαμαρτύρεται για την διαφαινόμενη παράλειψη της Γενοκτονίας του Ποντιακού και Μικρασιατικού Ελληνισμού αλλά και των υπολοίπων χριστιανικών λαών της πάλαι ποτέ Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (Αρμενίων, Ασσυρίων) από τις πρόνοιες του «αντιρατσιστικού νομοσχεδίου», που ως σχέδιο νόμου εισάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής (Β´ θερινό τμήμα) στις 26 και 27 Αυγούστου 2014, προς συζήτηση και ψήφιση,  την οποία και καταδικάζει απερίφραστα.
          Η αποσιώπηση της Γενοκτονίας των χριστιανικών λαών της Ανατολής ( Αρμενίων, Ασσυρίων και Ελλήνων, Ποντίων και Μικρασιατών) συνιστά ευθεία προσβολή της ιστορικής μνήμης αλλά και των παναθρωπίνων αξιών και μόνο υπαγορευμένη από κάποια σκοπιμότητα θα μπορούσε να ερμηνευθεί. Άλλωστε σας θυμίζουμε πως ο ίδιος ο όρος Γενοκτονία (Genocide), όπως διατυπώθηκε από τον Πολωνό δικηγόρο Ραφαήλ Λέμκιν (Raphael Lemkin), αναφέρεται στα θύματα της Τουρκικής Θηριωδίας των αρχών του προηγούμενου αιώνα σε βάρος ακριβώς των χριστιανικών λαών της Ανατολής.
          Απαιτούμε την  ρητή και ονομαστική αναφορά των Γενοκτονιών,  ήτοι της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, Μικρασιατικού Ελληνισμού, Αρμενίων και Ασσυρίων ή έστω την σαφέστατη διατύπωση στο κείμενο του νόμου πως με τον όρο Γενοκτονίες νοούνται και όσες έχουν αναγωρισθεί ή θα αναγνωρισθούν στο μέλλον από την Βουλή των Ελλήνων. Οτιδήποτε αλλό αποτελεί νομικά, ιστορικά και ηθικά ανοσιούργημα καθώς  διαχωρίζει τα θύματα της ρατσιστικής βίας, απαξιώνει τους γενοκτονημένους προγόνους μας και υποβαθμίζει το κύρος της ίδιας της Βουλής των Ελλήνων, η οποία εμφανίζεται να αυτοαναιρείται.
          Σας υπενθυμίζουμε πως κατά τους προηγούμενους μήνες λάβαμε πλήθος διαβεβαιώσεων και πως ο ίδιος έχετε δεσμευτεί επί του θέματος προσωπικώς. Ως εκ τούτου θεωρούμε δεδομένη την δεσμευσή σας και την θετική ανταπόκριση στο δίκαιο αίτημα μας. Σε κάθε άλλη περίπτωση σας τονίζουμε πως η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος, με τα 431 πρωτοβάμθια σωματεία που εκπροσωπεί σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια,  θα σταθεί πολέμια απένατι σε κάθε προσπάθεια εκμηδένισης της ιστορικής μνήμης του λαού μας και χλευασμού των Γενοκτονημένων προγόνων μας.


Με τιμή
Για το Διοικητικό Συμβούλιο

             Ο Πρόεδρος                                             Ο Γενικός Γραμματέας
 Επαμεινώνδας Φαχαντίδης                      Χρήστος-Δημήτριος Τοπαλίδης
Ομ. Καθηγητής Ιατρικής  Α.Π.Θ                                   Δικηγόρος


Aναφορά για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Ελληνική Βουλή 2013

  ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  ΡΠ΄
Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Αθήνα, σήμερα στις 20 Μαΐου 2013, ημέρα Δευτέρα και ώρα 18.08΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Γ’ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.
….
Εισερχόμεθα στην αναφορά για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.
Εκ μέρους του Προεδρείου της Βουλής θα τοποθετηθεί ο ομιλών.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, χθες, 19 Μαΐου 2013, σύσσωμος ο Ελληνισμός τίμησε την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, μια καταγεγραμμένη και αδιαμφισβήτητα τραγική ιστορία της νεότερης ελληνικής ιστορίας.
Ο πολύπαθος Ποντιακός Ελληνισμός, από το 1914 μέχρι το 1923, έπεσε θύμα μιας συστηματικής και μεθοδευμένης προσπάθειας εξόντωσης των χριστιανικών πληθυσμών της αιμορραγούσας πάλαι ποτέ Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Όσοι Πόντιοι επεβίωσαν των Ταγμάτων Εργασίας, της πείνας και της βιαιότητας των Τούρκων, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις πατρογονικές τους εστίες, τις εκκλησίες, τους τάφους των προγόνων τους και να διασκορπιστούν στην οικουμένη.

Εκδήλωση προς τιμήν των Σάνο και Τέα Χάλο 2009

Αθήνα, 19 Μαΐου 2009
Εκδήλωση προς τιμήν των Σάνο και Τέα Χάλο κατά την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων

Η μνήμη της Γενοκτονίας των Ποντίων τιμήθηκε σήμερα από τη Βουλή των Ελλήνων σε ειδική εκδήλωση στο Εντευκτήριο των Βουλευτών στο πλαίσιο του καθιερωμένου εορτασμού που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στις 19 Μαΐου, ύστερα από την καθιέρωση της ημέρας αυτής ως Ημέρας Μνήμης για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, με ομόφωνη απόφαση της Εθνικής Αντιπροσωπείας στις 24 Φεβρουαρίου 1994.
Η φετινή εκδήλωση ήταν αφιερωμένη σε δυο γυναίκες σύμβολα του Ποντιακού Ελληνισμού, τη Σάνο Χάλο που επέζησε της σφαγής και αφηγήθηκε τα τραγικά γεγονότα και την κόρη της Τέα Χάλο που κατέγραψε στο συγγραφικό έργο της τη συγκλονιστική ιστορία της γενοκτονίας. Στις γυναίκες αυτές, ύστερα από αίτημά τους, δόθηκε πρόσφατα η ελληνική υπηκοότητα.
Την εκδήλωση άνοιξε με ομιλία του ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Δημήτρης Σιούφας. Μίλησαν, επίσης, ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Προκόπης Παυλόπουλος, ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Θανάσης Νάκος και ο κ. Απόστολος Αποστολίδης εκ μέρους του διοικητικού συμβουλίου της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Ποντίων Ελλήνων. Δήλωση έκανε και ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής κ. Απόστολος Κακλαμάνης.

Δήλωση του Προέδρου της Βουλής με αφορμή την ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων 2008

Αθήνα, 19 Μαΐου 2008

Δήλωση του Προέδρου της Βουλής με αφορμή την ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων

Ο Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων κ. Δημήτρης Σιούφας με αφορμή τη σημερινή ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η 19η Μαΐου καθιερώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων ως ημέρα μνήμης για τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού. Η Εθνική Αντιπροσωπεία θυμάται τον άδικο χαμό εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων του Πόντου. Όλοι οι Έλληνες, ολόκληρος ο Απανταχού Ελληνισμός τιμούμε, σήμερα, εκείνους που θυσιάστηκαν. Είναι μέρος της Ιστορίας μας, μέρος της ταυτότητάς μας.
Ευχόμαστε κανένας λαός, πουθενά στον Κόσμο, να μη ζήσει ποτέ, όσα υπέστησαν οι Έλληνες του Πόντου. Εργαζόμαστε, μαζί με τη Διεθνή Κοινότητα, για την ειρηνική συνύπαρξη των λαών, τη συμφιλίωση, την εξάλειψη κάθε εστίας διαμάχης, μίσους και σύγκρουσης. Πιστεύουμε ότι η Ιστορία μπορεί να διδάσκει ολόκληρη την ανθρωπότητα, να αφυπνίζει την Παγκόσμια Συνείδηση, να οδηγεί σ’ ένα Κόσμο με περισσότερη ανοχή, αλληλοκατανόηση, αλληλοσεβασμό.
Τιμούμε, σήμερα, και το σύγχρονο Ποντιακό Ελληνισμό, όπου κι αν ζει. Στην Ελλάδα και στις Κοινότητες του Οικουμενικού Ελληνισμού. Μετέφερε παντού τις παραδόσεις, το δυναμισμό, τη λεβεντιά. Συνέβαλε και συμβάλλει στην ανάπτυξη και την πρόοδο της σύγχρονης Ελλάδας». 


ΠΗΓΗ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΟΥΛΗ-ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δελτίο Τύπου του Γραφείου Τύπου της Ελληνικής Βουλής για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου (2011)

Αθήνα, 19 Μαΐου 2011

Η Βουλή τίμησε την Ημέρα Μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων.

Η Βουλή των Ελλήνων τήρησε ενός λεπτού σιγή, αποτίοντας φόρο τιμής στη μνήμη των χιλιάδων θυμάτων της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.

Σημειώνεται ότι η 19η Μαΐου έχει καθιερωθεί με ομόφωνη απόφαση της Ολομέλειας, το 1994, ως Ημέρα Μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων, που συντελέστηκε από τους Τούρκους το διάστημα από το 1916 έως το 1923.

O Πρόεδρος της Βουλής κ. Φίλιππος Πετσάλνικος αναφερόμενος, σε ομιλία του, στην Ημέρα αυτή, επισήμανε πως σήμερα θυμόμαστε και τιμούμε τα χιλιάδες θύματα της γενοκτονίας. «Μιας γενοκτονίας που  - όπως τόνισε -στοίχισε τη ζωή σε περισσότερους από τριακόσιους πενήντα χιλιάδες Έλληνες του Πόντου».

Ο κ. Πετσάλνικος ανέφερε, πως «η σημερινή Ημέρα θυμίζει τις τραγικές συνέπειες του μίσους και της βίας των εθνικιστικών και θρησκευτικών φανατισμών και μας καλεί να αναλογιστούμε τρόπους αντιμετώπισης  παρόμοιων φαινομένων, που πλήττουν τη δημοκρατία και την ειρήνη».   Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «βασική προϋπόθεση της πρόληψης τέτοιων φαινομένων είναι  η ιστορική γνώση του παρελθόντος».

Καταλήγοντας, ο Πρόεδρος της Βουλής αναφέρθηκε στην έκδοση από το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων ενός τόμου για τη γενοκτονία των Ποντίων στοχεύοντας στη διατήρηση αυτής της ιστορικής μνήμης.


ΠΗΓΗ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΟΥΛΗ-ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πρακτικά της Βουλής της συνεδρίασης για την ψήφιση της καθιέρωσης της 19ης Μαΐου ως ημέρας Μνήμης της ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ των Ελλήνων του ΠΟΝΤΟΥ.

Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Α  Β Ο Υ Λ Η Σ
Η’ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Σ Υ Ν Ο Δ Ο Σ  Α’
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΞΘ’

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 1994

 Αθήνα, σήμερα στις 24 Φεβρουαρίου 1994, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10.13’ συνήλθε στην Αίθουσα συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε Ολομέλεια, για να συνεδριάσει, υπό την Προεδρία του Α’ Αντιπροέδρου κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Ν. ΚΡΗΤΙΚΟΥ.


...

 (ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ)
 ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Απόστολος Κακλαμάνης): Κύριοι συνάδελφοι, επαναλαμβάνεται η διακοπείσα συνεδρίαση.
 Εισερχόμεθα στην ημερήσια διάταξη
 ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
 Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου της πρότασης νόμου: "Η 19η Μαΐου αναγνωρίζεται σαν ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων" αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών.
 Πριν προχωρήσουμε στη συζήτηση της πρότασης νόμου, έχω την τιμή να εκθέσω στο Σώμα τα εξής: Από τη συζήτηση που θα ακολουθήσει είμαι βέβαιος ότι θα διαπιστωθεί ότι η καθιέρωση της 19ης Μαΐου ως ημέρας ιστορικής μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, θα αποτελέσει μία ελάχιστη, οφειλόμενη προ πολλού, ηθική συμπαράσταση της Ελληνικής Βουλής στο Ολοκαύτωμα του Ποντιακού Ελληνισμού από το 1916 έως το 1923.
 Διερμηνεύοντας τα αισθήματα όλων των Πτερύγων της Βουλής, πιστεύω ότι ιστορικοί, ηθικοί και εθνικοί λόγοι επιβάλλουν να γνωρίσει και αναγνωρίσει η Διεθνής Κοινότητα τους υπεύθυνους του φρικιαστικού αδικήματος των διωγμών και της συστηματικής γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.
 Στην αποκατάσταση αυτής της ιστορικής μνήμης και αλήθειας μπορεί να συμβάλει θετικά και ουσιαστικά η Ελληνική Βουλή με την έκδοση ενός τόμου που θα περιλαμβάνει έγγραφα που απέστειλαν ξένοι πρεσβευτές ή πρόξενοι από την Κωνσταντινούπολη, τη Σμύρνη, την Τραπεζούντα, την Άγκυρα προς τις κυβερνήσεις τους και αναφέρονται στα γεγονότα της γενοκτονίας των Ποντίων κατά τα έτη 1916-1923. Τα επιλεγμένα αντιπροσωπευτικά έγγραφα από τα κρατικά αρχεία ξένων χωρών θα δημοσιευθούν στο πρωτότυπό τους και σε ελληνική μετάφραση. Η έκδοση θα περιλαμβάνει και το υπό ψήφιση κείμενο του νόμου της Ελληνικής Βουλής για καθιέρωση της 19ης Μαΐου ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας. Ο τόμος αυτός θα αποσταλεί στα Εθνικά Κοινοβούλια άλλων χωρών, σε πανεπιστημιακά ιδρύματα και άλλους φορείς για αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας και στιγματισμό των υπευθύνων της γενοκτονίας. Το υλικό των εγγράφων έχει συλλεγεί ήδη από το Κέντρο Ποντιακών Μελετών με την ιδιαίτερη επιμονή και εργασία εκλεκτών συνεργατών.
 Σε συνεργασία με το Κέντρο Ποντιακών Μελετών, προτείνω να ανατεθεί η συγγραφή και επιμέλεια της έκδοσης αυτού του τόμου σε εκείνους που έχουν επιμεληθεί τη συγκέντρωση του υλικού με δαπάνες της Βουλής, ως ελάχιστη συνεισφορά της Ελληνικής Βουλής στο εθνικό αυτό θέμα.
 Ερωτάται η Βουλή αν εγκρίνει την έκδοση αυτού του τόμου;
 (Χειροκροτήματα από όλες τις Πτέρυγες)
 ΟΛΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.

Γενοκτονία Ελλήνων του Πόντου: "Μη ρωτάς για κείνους στην Αμάσεια". Γρηγόρης Σουρμαΐδης




"Μη ρωτάς για κείνους στην Αμάσεια
αδερφές και μάνες λόγια δε θα βρούνε

Μη ρωτάς ποιους παίρνουν στην ανεβασιά
Με σταυρούς στους ώμους για να σταυρωθούνε

Παρθένα Παναγιά μου Σουμελά
Κανένας γύρω δε μιλά..."

ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΠΑΙΤΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ!!!




ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΠΑΙΤΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ!!!

Παρακαλώ πολύ τους ομοαίματους αλλά και τους φίλους των Ποντίων να λάβουν σοβαρά υπόψη τους πως ο αγώνας για τη Διεθνοποίηση της Γενοκτονίας του λαού μας ΔΕΝ απαιτεί από μέρους τους ΚΑΜΙΑ απολύτως καταβολή χρηματικής βοηθείας. Δεν ξέρω πώς να το πω όσο πιο απλά γίνεται αλλά εμείς οι Πόντιοι δεν ζητάμε αλλά ούτε και δεχόμαστε την οικονομική στήριξη των μεμονωμένων ατόμων για να προωθηθεί το ζήτημα μας. Έχουμε συλλόγους και Ομοσπονδίες και μέσα από αυτήν την οργανωμένη κοινωνία μας βρίσκουμε ή δε βρίσκουμε-σε κανέναν λόγος δεν πέφτει- τα χρήματα για να προωθήσουμε τα ζητήματα μας.
Αισθάνομαι λυπημένη για την κάθε προσπάθεια του κάθε εκφυόμενου φιλοποντίου ή και Ποντίου ακόμα, στο όνομα των νεκρών μας να μαζεύονται χρήματα εν είδη εράνου για τον ιερότερο όλων των σκοπών μας, αυτού της δικαίωσης της μνήμης των προγόνων μας. Δεν έχουμε ανάγκη τα χρήματα του Έλληνα πολίτη. Στην ψυχή και στην καρδιά του πάντοτε στοχεύαμε, γι αυτό και μέχρι σήμερα στεκόμαστε με το κεφάλι ψηλά.
 Προσωπικά, μετά από μια δεκαετία προσωπικού αγώνα στο χώρο, αρνούμαι να μου αμαυρώσει την προσπάθεια ο κάθε ένας που του κάπνισε στα στερνά  να μας εκπροσωπεί με μαύρα γυαλιά, ακορντεόν και το χέρι απλωμένο στη γωνία. Δεν με ενδιαφέρουν ούτε οι τίτλοι του ούτε η περίοπτη κοινωνική του θέση. Αρνούμαι να δω το πρόσωπο της γριάς μου σε κουτί δημόσιου εράνου.  
Δεν μπορώ να μπω στου καθενός σας το πορτοφόλι αλλά τα οικονομικά θέματα που αφορούν τα της γενοκτονίας ζητήματα διευθετήστε τα πάντα σε συνεργασία με τους συλλόγους μας και της Ομοσπονδίες μας. Μέχρι σήμερα ουδέποτε μας ζήτησαν έστω και ένα ευρώ…
Αν αυτό σας λέει κάτι έχει καλώς…

Λένα Σαββίδου.

"ΑΜΕΤΡΟΣ ΚΥΝΙΣΜΟΣ"




Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ...: "ΑΜΕΤΡΟΣ ΚΥΝΙΣΜΟΣ"

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1922

Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ



Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ:
Αφηγήσεις διαφυγόντων στρατιωτών από την "Κεμαλικήν Κόλασιν".

Εφημερίδα "Εμπρός". Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 1923.

Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ...


Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ...

"Και σην Ελλάδαν έρθαμεν, ρίζα 'μουν προαιώνιον... Πατρίδα της Πατρίδας..."

Σε αυτό το άρθρο της Μακεδονίας βλέπουμε εκτός του θέματος της επιτάξεως κτιρίων για την στέγαση των προσφύγων που φαίνεται το κυρίαρχο και την πορεία της εισροής αυτών στην Ελλάδα. Πολλοί φαντάζονται πως όλα έγιναν σε μια ημέρα. Είναι όμως 30 του Νοέμβρη του 1924 κατά την ημερομηνία έκδοσης της εφημερίδας που η Ελλάδα κατά το τελευταίο τρίμηνο δέχεται 160.000 νέους πρόσφυγες...

Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ...


Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ...

"Και σην Ελλάδαν έρθαμεν, ρίζα 'μουν προαιώνιον... Πατρίδα της Πατρίδας..."

Στην εφημερίδα Μακεδονία (30 Νοεμβρίου 1924) διαβάζουμε για δημιουργηθείσα "κατάσταση" λόγω επιτάξεως δωματίων προς στέγαση προσφύγων που ζούσαν στην ύπαιθρο. Ποιος να θέλει στο σπίτι του τους ρακένδυτους;

Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ...





"Και σην Ελλάδαν έρθαμεν, ρίζα 'μουν προαιώνιον... Πατρίδα της Πατρίδας..."


Στην εφημερίδα Μακεδονία (30 Νοεμβρίου 1924) διαβάζουμε για συμπλοκές γηγενών και προσφύγων για ένα κομμάτι γης... Έτσι η Ελλάδα υποδέχθηκε τα παιδιά της...